יום ב', טו’ באייר תשע”ט
למידה משמעותית
דף הבית תלמידים חולים צור קשר

חקר בגן הילדים הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך ההתפתחותי של גילוי העולם ורכישת ידע המאפיינים גיל זה. ילדים באופן טבעי שואלים הרבה שאלות על מה שהם רואים, שומעים ומרגישים בסביבה . למידה דרך חקר, מנצלת את הסקרנות הספונטאנית של הילדים ותורמת לפיתוח מיומנויות בתחומים השונים: הקוגניטיבי, השפתי, החברתי והרגשי ועוזרת בהבנת קשרים של סיבה ותוצאה, כישורים של פתרון בעיות, כישורי שיח ודרכים לארגון ומיון ידע. ההתנסות הלימודית והחווייתית בתהליך החקר מזמנת חוויה רגשית בהתמודדות עם הצלחה, אתגר וחלוקי דעות . תפקיד הגננת בתהליך החקר הוא לספק סביבה עשירה בחומרים מעניינים, לעודד חקירה ולתווך באופן מותאם כך שהילדים ילמדו לשאול שאלות ולהעלות השערות. בגני חינוך מיוחד ולילדים המשולבים בגנים רגילים, יש צורך בתיווך נוסף ובדירוג שלבי החקר על מנת שהלומדים ייהנו מתהליך החקירה ויגלו עולמות חדשים. הלמידה בדרך החקר תסייע ללומד לחקור גם סביבות למידה הקיימות בגן ובסביבה הקרובה לו ובכך יהפוך ללומד עצמאי, סקרן ובעל מוטיבציה פנימית חקר בגן הילדים.pdf

 
 
הכיתה שלי
גיל הרך
יסודי
על יסודי
ניהול